Sunday, November 26, 2017

Ada Pemimpin DAP Dapat RM 5 Juta Untuk Gagalkan Projek Kerajaan Perak



Isu berkaitan satu projek Ikonik kerajaan negeri di Tronoh nampaknya semakin kronik dek kerana ada jembalang-jembalang yang sengaja mencetuskan kontroversi dan akhirnya projek berkenaan terpaksa ditangguhkan.

Projek dilancarkan pada tahun 2014 di atas tapak tanah seluas 586 hektar itu pada mulanya menerima impak yang positif termasuk daripada peneroka komersial haram dan Adun DAP di kawasan berkenaan.

Namun kini, mengapa ia disensasikan?

Ketika projek berkenaan dilancarkan, tiada sebarang bunyi-bunyi dari peneroka, malah Adun Tronoh, YB Yong Choo Kiong turut kelihatan bersama di majlis berkenaan.

Bagaimanapun, selepas itu, mula timbul satu persatu isu, bermula dari peneroka komersial haram yang enggan keluar dari tapak tanah berkenaan dan seolah-olah telah dihasut oleh jembalang-jembalang politik.

Persoalannya.

Siapakah jembalang-jembalang politik berkenaan yang sengaja menghasut peneroka komersial haram terbabit.

Difahamkan, peneroka-peneroka komersial di tapak tanah projek berkenaan telah meneroka lebih 40 tahun secara haram dan tanpa membayar royalti kepada kerajaan negeri.

Apa yang lebih mengejutkan adalah, peneroka-peneroka haram berkenaan mampu memperoleh pendapatan setinggi RM 50 juta setahun. Tak ke wooow sangat tu.

Dari awal lagi disebutkan mereka ini adalah peneroka komersil haram. Tetapi, kenapa komersial?

Ini kerana kesemua peneroka ni bukan buat operasi haram secara kecil-kecilan. Ini bukan cerita kebun-kebun kecil tanam tebu tepi rumah. Tapi peneroka komersial haram di tapak projek kerajaan negeri ni telah menjalankan operasi pada skala yang besar dan dah kaut jutaan ringgit.

Makna kata, tak perlulah kita nak kesian dekat mereka sebab perusahaan yang dilakukan bukan kecil dan dah tahap komersil dah.

Jika tidak, masakan peneroka komersial haram ni mampu menjana keuntungan jutaan ringgit. Ramai penduduk di Tronoh dan Seputih tahu kekayaan meraka ini. Kalau tak percaya, boleh tanya sendiri penduduk di kawasan itu.

Sebelum projek itu tercetus, individu yang jaga tapak operasi haram kat sekitar Tronoh tu hanya balachi peneroka saja.

Rupa-rupanya, tokeh besar yang hasut supaya terokai dan meluaskan kawasan operasi haram mereka ni ada kat dalam Dewan Undangan Negeri (DUN).

Adakah tokeh besar di DUN itu adalah jembalang yang disebut-sebut?

Nak dijadikan cerita, 22 peneroka haram telah dihasut jembalang politik untuk menentang projek ini di mahkamah. Dan milik syarikat kerajaan Perak yang mengelolakan projek berkenaan telah menang dalam sesi tersebut.

Makna kata, mahkamah dah minta 22 peneroka tu keluar dari tapak tanah berkenaan. Jadi sepatutnya projek Ikonik di Tronoh itu boleh diteruskan selepas halangan itu.

Namun, ‘jembalang sepet’ masih meneruskan kerja-kerja hasutan mereka agar projek itu ditangguhkan. Maka, ada la pulak 8 ketul peneroka komersial haram yang nak lawan lagi kes tu. Tertangguh la lagi projek berkenaan.

Dan apabila projek berkenaan tidak dapat diteruskan maka DAP pula ambil kesempatan.

Datang pula hero-hero DAP yang kutuk usaha kerajaan negeri sebab projek tu ditangguhkan dan mulalah fitnah kononnya projek gajah putih lah, makan duit rakyat lah. Tapi hakikatnya??

Rentetan dari kes ni, timbul satu persoalan dari manakah wujudnya jembalang sepet yang hasut peneroka komersial haram supaya membawa isu ni ke mahkamah. Dan yang lebih menarik jembalang sepet siap bantu beri khidmat guaman.

Cuba teka, siapa peguam yang dilantik oleh jembalang sepet untuk kes peneroka komersial haram ni?

Peguam yang mewakili peneroka-peneroka itu adalah ‘Ambiga’ iaitu salah seorang peguam bagi DAP.

Inilah dia modus operandi jembalang sepet. Datang tempat orang konon nak tolong, kemudian hasut sampai orang percaya dan kemudian? Fikir lah sendiri.

Apa yang lebih menarik, difahamkan, jembalang-jembalang sepet yang menghasut peneroka haram supaya menentang projek itu ada menerima sejumlah wang.

Mengapakah peneroka haram beri jembalang sepet wang?

Berapakah jumlah wang tersebut? Tak mungkin kecil nilainya kan.

Difahamkan, peneroka haram telah memberi wang sebanyak RM 5 juta kepada jembalang sepet. Dan pembayaran wang RM 5juta itu dibuat sekitar Mac 2013 di Damansara.

Akan tetapi, siapakah sebenarnya jembalang sepet yang menerima wang RM 5 juta itu.

Boleh jadi Nga Kor Ming, sebab dia pun bukanlah seorang peguam yang sebegitu berjaya dan hebat. Berapa kerat sangat kes yang dia menang.

Akan tetapi, Nga sudah tetapi berjaya membina banglow bernilai RM 10juta. Tapi, ini ‘mungkin’ sahajalah. ‘Mungkin’.

Apa-apa pun kena fikir sendirilah sama ada terdapat relevannya Nga dalam isu ini atau tidak.

Ikut logik, jembalang yang buat kerja hasut-menghasut dan terima wang ni tak mungkin Adun Tronoh. Sebab YB Yong Choo Kiong pada mulanya menyokong projek itu.

Namun apabila ada rakyat di kawasannya buat aduan, tak kan lah dia tak bantu. Walaupun mereka itu peneroka komersial haram.

Dan Adun Tronoh pon seolah-olah digesa oleh ‘Boss Dalam DAP’ untuk menyelesaikan isu itu.

Dan ‘Boss Dalam DAP’ itu boleh jadi ‘Jembalang Sepet’ yang main peranan menghasut peneroka komersial haram dan dalam masa yang sama menerima wang RM 5 Juta.

Jembalang sepet dalam DAP ini sebenarnya memang ada niat yang busuk dan keji. Dia tahu projek berkenaan adalah antara bukti kepimpinan BN Perak adalah kerajaan yang adil sebab projek ini bakal memberi impak positif pada rakyat.

Sebab itu, jembalang sepet perlu mengagalkan projek ni, dan dalam masa yang sama Boss dalam DAP ini mahu membunuh kerjaya politik YB Yong Choo Kiong.

Makna kata, apabila tiada sebarang pembangunan atau pembaharuan di Tronoh maka Yong Choo Kiong akan dianggap gagal sebagai wakil rakyat. Itu adalah cara terbaik dan hancurkan Adun Tronoh, walaupun jembalang sepet dan Yong Choo Kiong dari parti DAP yang sama.

Rupanya, jembalang sepet ada rancangan nak menggantikan Yong Choo Kiong dengan orang lain. Sebab itu dia letakkan Adun Tronoh sebagai kambing hitam.

Nampaknya, semua yang berlaku ini antara pengusaha projek, Peneroka Haram, YB Yong Choo Kiong ada master mind nya.

Si Jembalang Sepet yang merupakan ‘Boss Dalam DAP’. Tetapi siapa ‘Boss Dalam DAP’?

Thursday, April 6, 2017

Kehidupan Di The Haven Seperti Di Neraka


Wujudnya The Haven di bumi Perak sepatutnya memberi kebanggan kepada rakyatnya. Dengan promosi kononnya kediaman seperti hotel bertaraf 5 bintang serta mempunyai kualiti keselamatan paling tip top di muka bumi. Ketika The Haven mempromosi kediamannya salah satu elemen yang ditekankan adalah kehidupan yang tenang bagaikan di syurga.

Apa yang menjadi masalah sekarang, setelah ramai pihak membeli kediaman di The Haven kehidupan mereka tidak seperti apa yang dijanjikan. Celah mana ketenangan seperti di syurga tu tak tau lah.

Semenjak Peter Chan membuka The Haven sebagai resort atau hotel dan bukan lagi resident semata-mata maka kehidupan pemilik kediaman di kawasan itu bagaikan neraka.

Tiada lagi ketenangan yang dijanjikan sebaliknya hampir setiap malam dihantui dengan pekikan dan bunyian yang tersangat bising.

Kes terbaru, berlaku beberapa hari lalu apabila ada pihak yang membuat event di The Haven sehingga lewat malam. Tak tahulah event apa tetapi ia sememangnya menggangu ketenteraman pemilik kediaman di The Haven.

Kalau dah lebih pukul 10 malam, tak habis lagi memekak. Siapa yang tak marah.

Apa yang lebih menyakitkan hati adalah pemilik kediaman ni nampaknya tidak ada hak untuk bersuara. Ada saluran untuk membuat aduan namun, akhirnya mereka balik yang kena ugut.

Kita bukan cakap tanpa bukti, ini video yang berjaya kita dapat. Korang boleh tengok sendiri ntah event apa, punya bising tengah-tengah malam. Lagi lewat malam, lagi riuh dan bising keadaan event tu. Siapa yang tak marah kan?

Pemilik kediaman ni sebenarnya tidak ada jalan untuk keluar dari tempat seperti neraka tu. Pada mulanya, ada juga mereka ugut pihak pengurusan The Haven untuk menjual balik rumah di kawasan itu namun lain pula respon yang diterima.

Ada diantara mereka tidak boleh menjual semula kediaman di The Haven kerana tiada Title Strata lagi. Ini la antara sebab mengapa Peter Chan ni boleh besar kepala buat event di dalam The Haven.

Pemilik kediaman sekarang ni memang sedang sakit hati sebab janji komunis Peter Chan ni. Sudahlah kemudahan kena kongsi dengan penginap hotel, terpaksa menahan tekanan dengan kebisingan event.

Dimana kehidupan aman seperti yang diperkatakan ketika membeli rumah di The Haven tu pun tak tahulah??

Tuesday, April 4, 2017

Peter Chan Penjilat DAP Perak



Artikel sebelum ini kami telah membongkar kegiatan-kegiatan haram serta jenayah Peter Chan. Namun, apa yang peliknya si Peter Chan ni masih mampu menyengih seolah-olah ada pihak yang membela dia.

Peter Chan sudah membeli ramai pihak berkuasaa di Perak. Daripada anggota polis sehinggalah orang dalam di Majlis Bandaraya Ipoh, semuanya ada macai-macai penjilat Peter Chan ni.

Bagaimanapun, kesemua macai-macai tu masih belum cukup untuk menyelamatkan si lahanat ni. Disebabkan Peter Chan ni perlu cari geng anti Islam seperti dia maka si lahanat ni buat networking dengan pemimpin pembangkang di Perak. Senang citer, si Peter Chan sanggup jadi pembiaya parti DAP di Perak melalui Ngeh Koo Ham dan Nga Kor Ming.

Disebabkan itu, sehingga kini si Peter Chan ni masih boleh bertahan di bumi Perak. Ada syaiton yang mempertahankan beliau dalam senyap. Dan seperti yang ramai orang tau, Ngeh dan Nga ni sejenis manusia gila duit dan tamak.

Peter Chan memiliki kekayaan yang luar biasa hasil dari penipuan dan jenayah yang dia buat. Namun, sekarang si Peter Chan sudah panas pungkoqqq sebab semakin banyak kegiatan jenayah dia nie telah mula didedahkan sedikit demi sedikit.

Disebabkan dia takut lebih banyak tembelang dia pecah maka sekarang ni Peter Chan mulakan gerakan yang lebih kotor untuk mendapatkan plot tanah bersebelahan The Haven.

Sejenis manusia bebal Peter Chan. Kerajaan negeri sejak dulu lagi telah menolak permintaan dia tapi si lahanat ni tetap berkeras nak tapak tanah tu.

Persoalannya kenapa si Peter Chan ni berkeras sangat nak tapak tu??

Hanya ada satu je sebab iaitu kerana kerakusan dan ketamakkan Peter Chan namun dalam masa yang sama dia takut kegiatan tu akan terbongkar.

Jadi mengikut rancangannya, si Peter Chan ni nak buat projek supermega di tapak tanah tersebut dan kemudiannya lari membawa harta penipuan berkoyan-koyan itu ke luar Negara.

Apa yang jadi sekarang ni, permainan jenayah Peter Chan ni sudah berlaku kekacauan. Bukan sebab apa pun, semuanya kerana kerakusan diri sendiri juga.

Di khabarkan si Peter Chan ni sudah gaduh dengan partner in crime dia iaitu Steven Ho. Mungkin kerana nak bolot semua kekayaan maka si Steven Ho ni dah tak tahan dengan perangai jahanam dia.

Peter Chan ni memang sejenis ‘ConMan’ yang licik. Dia dah buat jenayah di negara lain juga selain Malaysia. Cuma negara kita ni je dari segi sistem keselamatan dan penguatkuasaan ke laut sikit. Asal boleh bagi duit, jilat tang mana pon boleh.

Sebelum ni lahanat ni ada buat kes di Hong Kong. Walaupun Peter Chan ni dilahirkan di Australia namun dia ni ada kerakyatan Hong Kong.

Dekat Negara sendiri pon dia buat hal. Dan sekarang Peter Chan tidak dibenarkan masuk ke Hong Kong kerana telah menipu dan tidak membayar cukai pendapatannya.

Mungkin kepimpinan dan pihak keselamatan Malaysia boleh ambil tindakan seperti Hong Kong. Kasi tangkap ini Peter Chan dan jangan bagi dia masuk negara kita lagi.

Peter Chan Pakar Putar Alam, Penipu Paling Lahanat.


Ada banyak lagi cerita tentang Peter Chan ini yang masih belum dibongkarkan. Walaupun sebelum ini pernah diceritakan perihal perangai jahanam mamat cina ni tapi kali ini mari kita kenali dia dengan lebih mendalam.

Siapakah Peter Chan?

Marilah kita kenali cina racist anti Islam ini. Sebenarnya, Peter Chan seorang penganut Kristian yang sangat membenci Melayu dan Islam.

Dek kerana hatinya yang penuh dengan kebencian terhadap Islam dan Melayu maka si Peter Chan selalu menganggap bahawa mereka sebagai satu bangsa yang bodoh dan tidak patut hidup senang. Pada fikirannya melayu hanya patut menjadi kuli sahaja.

Perangai anti Islam Peter Chan ni sememangnya banyak memberi kesan kepada orang lain terutama staff The Haven.

Si Peter Chan ni juga terkenal dengan janji manis yang tidak pernah dia penuhi.

Al kisahnya, ada seorang usahawan dari negara timur tengah yang telah menjadi mangsa perangai iblis Peter Chan ni.

Nak dijadikan cerita, Peter Chan ni telah meminta usahawan berkenaan membantu beliau untuk projek The Haven tu. Kiranya, cina lahanat ni nak jadikan mat salleh tu jadi sumber kewangan dia.

Punya lidah bercabang mulut si Peter Chan ni, dia
menjanjikan untuk memberi sebahagian ‘share’ dalam peratusan yang baik apabila projek itu siap.

Maka datanglah jutawan mat salleh itu bersama isterinya ke Ipoh dan diberi kepadanya sebuah kereta cabuk Land Rover tanpa roadtax untuk digunakan oleh suami isteri itu.

Setelah mat salleh itu tiba di Malaysia, Peter telah berpesan agar mereka tidak keluar dari rumah dan jangan kemana-mana. Ini kerana Peter memberitahu beliau, Malaysia adalah sebuah negara yang penuh dengan penjenayah. Malah, Peter kata memang tidak selamat untuk kedua suami isteri itu untuk keluar dari rumah.

Si mat salleh yang yang tidak tahu apa-apa ni pun, terus mendengar dan mempercayai kata-kata Peter Chan. Langsung mereka tidak berani nak keluar ke mana-mana dan hanya duduk dalam rumah sahaja.

Kehidupan mereka hanyalah di tempat kerja dan rumah sahaja, sehinggalah pada satu hari mat salleh itu ditanya oleh rakan kerjanya bagaimana kehidupan di Ipoh.

Maka ketika itu terbukalah cerita apa yang didakyah oleh Peter Chan selama apabila ada rakan sekerjanya membawa mat salleh itu pergi melihat dunia sebenar di Ipoh. Terkejut la mat salleh tu dengan kebaikan rakyat Malaysia dan barulah dia tahu yang Peter Chan adalah seorang pembohong.

Mat salleh tu bersama kemudiannya pulang semula ke negara timur tengah tanpa mendapat apa-apa laba dari Peter Chan.

Begitulah sedikit cerita bagaimana si Peter Chan yang sangat membenci melayu serta kesudahan kisah malang mat salleh yang menjadi mangsa ketamakkan mamat cina rasis ni.

Memang kasihan dekat mat salleh itu kerana menjadi mangsa penipuan Peter Chan bersama kekasih hati dia si Amy Lau serta partner in crime, Steven Ho Wai Long.

Kita akan bongkar lagi perangai jahanam manusia bernama Peter Chan.


Monday, April 3, 2017

Jahanamnya Peter Chan Seperti Regim Komunis (Part 2)


Jahanamnya si Peter Chan ni, bukan setakat dengan pemilik kediaman malah kecelakaan dia turut menghantui kakitangan The Haven.

Peter Chan telah memaksa staff-staff The Haven membuat petisyen palsu dengan tanda tangan yang ntah siapa-siapa untuk menentang projek berdekatan kondominium mewah itu.

Agaknya, tidak tahan menjadi anjing kepada Peter Chan maka ada diantara staff yang mula mempertikai tindakan si durjana ini.

Bengang dengan perkara itu, maka Peter Chan telah memaksa 200 staff The Haven untuk meletak jawatan dengan mengugut menggunakan gengster hanya kerana tidak setuju dengan tindakan ala komunis dia.

Ada satu kes, dimana seorang wanita yang merupakan ex-staff The Haven telah diserang dan cuba dibunuh oleh sekumpulan gangster upahan. Namun disebabkan gangster itu gred Cap Ayam punya maka diorang gagal membunuh wanita itu.

Tak tahulah siapa yang upah namun difahamkan wanita itu adalah salah seorang staff yang dipaksa letak jawatan kerana bersuara dan menentang Peter Chan.

Dek kerana perangai Peter Chan ni yang pantang ditentang, maka bergaduh sakan lah mereka. Dan disebabkan itulah ex staff The Haven itu dipaksa letak jawatan.

Tapi apa yang kelakarnya, si Peter Chan ni pun kalau nak cari penjilat eloklah cari yang berkualiti. Ini boleh pula dia upah sejenis gangster Cap Ayam Berak Kapur punya. Nak bunuh seorang perempuan pun tak menjadi. Ayoooo

Nak dijadikan cerita, wanita itu memang dikelar teruk namun hanya cedera dan tidak mati. Gengster-gengster ni guna pisau beli dekat kedai RM2 agaknya. Nak kelar orang pun tak mati. Acaner tu?

Selepas wanita itu dikelar dan dikejarkan ke hospital, si makhluk lahanat ni hantarlah PA dia, bernama Gabriel untuk skodeng keadaan wanita itu.

Tapi disebabkan wanita itu ketika masih bekerja menggunakan nama Kristian dan semasa di hospital didaftarkan menggunakan nama cina maka si Gabriel nie gagal mengesan kondisi dia pada mulanya.

Namun, mungkin disebabkan perangai Gabriel ni sama setan macam Peter Chan maka akhirnya dia berjaya mengesan wanita berkenaan ketika masih dirawat di wad kecemasan.

Dengan perangai pailang, si Gabriel ni boleh terjah wad kecemasan untuk melihat keadaan wanita itu dan kemudianya melaporkan keadaannya dekat si Peter Chan.

Kononnya datang melawat wanita berkenaan di hospital sebab prihatin, tapi tak kanlah setiap hari dok skodeng perempuan tu ok ke tak. Dan apa yang lebih kelakarnya, wanita berkenaan mengenali si Gabriel tu namun apabila dia cuba menegur makhluk berkenaan, dia lari dan menyembunyikan diri. Ape kes lari weiiii??

Susulan kes wanita berkenaan diserang, si Peter Chan sudah mula kecut teloqqq. Tiba-tiba sahaja dia buat kenyataan menafikan penglibatan dia dalam kes serangan wanita itu di akhbar Ipoh Echo.

Dan Ipoh Echo ni pulak dah serupa penjilat Peter Chan atau The Haven. Semua story-story dalam akhbar tu memang mendewakan mamat cina rasis ni.

Masalahnya, tidak ada siapa mahupun wanita berkenaan yang tuduh Peter Chan terlibat dalam serangan itu. Ni namanya bodoh komunis.

Tindakan membuat kenyataan itu secara tersiratnya menunjukkan Peter Chan telah ‘Mengaku Tanpa Dituduh’.

Apa yang menjadi kehairanannya adalah, macam mana tidak ada pihak berkuasa atau lebih tepat Polis yang mengambil tindakan akan perangai jahanam Peter Chan ni.

Mangsa-mangsa yang telah diugut oleh Peter Chan, ada diantara mereka pernah membuat laporan polis namun sepertinya tidak ada apa yang berlaku.

Apa polis sudah kenyang makan rasuah duit si Peter Chan ni ke? Jadinya, macam mana kita nak hapuskan si lahanat ni kalau polis pon dah bersekongkol sama jahanam dengan Peter Chan ni.

Pihak SPRM mungkin boleh mulakan siasatan dekat polis-polis ni. Dah buncit sangat dah polis-polis penjilat Peter Chan ini. Peter Chan ni dah buat undang-undang Malaysia macam air longkang je. Memang lebih baik kita halau dia dari Negara ini.

Apa nak jadi dengan undang-undang di Negara kita ni. Begitu mudah dipermainkan bukan dari rakyat sendiri tetapi regim dari Negara luar.

Sepanjang beberapa tahun si Peter Chan ni membuat kegiatan haram dan jenayah tidak ada satu agensi atau penguatkuasa pun yang sedar ke? SPRM atau Polis korang buat apa ni? Makan gaji buta ke?

Macam mana Negara nak maju, aman dan damai kalau penguatkuasa sendiri tak boleh menjamin keselamatan Negara. Begitu mudah rakyat Negara asing datang ke Malaysia dan membuat kegiatan haram.

Dan lebih teruk kegiatan haram yang dilakukan bukan jenayah biasa-biasa tetapi sekiranya si Peter Chan ni terus berleluasa mungkin ada nyawa-nyawa yang melayang.

Jahanamnya Peter Chan Seperti Regim Komunis (Part 1)


Banyak betul cerita tentang betapa jahanamnya Peter Chan iaitu pemilik The Haven. Semakin diselidik, semakin banyak terbongkarnya kerja-kerja haram si cina rasis ni.

Rupa-rupanya, Peter Chan ni bukan sahaja berani menjahanamkan projek pembinaan milik anak syarikat kerajaan negeri malah si lahanat ini juga mampu menjahanamkan nyawa orang.

Difahamkan, Peter Chan ini mempunyai rangkaian gangster yang konon-kononnya besar serta berani bertindak kejam sekiranya tidak mendapat apa yang diingini. Kemain pailang mamat cina ni.

Maknanya, sekiranya ada pihak yang cuba menentang kehendak yahudi Peter Chan ini makanya tak tenanglah kehidupan mereka.

Gangster-gangster ini, telah diupah bekerja dengan Peter Chan dan ada diantara mereka menjadi Guard di The Haven dan sememangnya bertujuan untuk menakutkan pemilik kediaman.

Persoalannya sekarang, siapakah yang cuba menentang Peter Chan ni?

Golongan penentang Peter Chan tu adalah dikalangan pemilik-pemilik kediaman dan kakitangan di The Haven sendiri. Namun, disebabkan mereka ini telah diserang serta diugut oleh gangster-gengster Peter Chan ini, makanya masing-masing takut untuk bersuara.

Selain pemilik kediaman, Peter Chan juga memeras ugut staff-staff yang bekerja dengan The Haven. Cina lahanat ni memang beroperasi ala mafia dan membuat undang-undang celah-celah hidung dia sahaja.

Sebab apa pemilik kediaman dan staff di The Haven menentang Peter Chan?

Haaaa… ini sebabnya, Peter Chan dikatakan dengan suka hati mak pak dia nak jadikan The Haven sebagai kediaman dan juga hotel sekaligus. Faham tak?

Jika satu bangunan dijadikan hotel dan kediaman maka aspek keselamatan sudah tentu akan terjejas. Padahal, pada mulanya mamat cina durjana ni dah menjanjikan kawalan keselamatan tip top dan sebab itu kondominium mewah ini lebih privasi dan mahal.

Tapi apabila ia digabungkan, maksudnya sesiapa sahaja mempunyai access untuk keluar masuk The Haven. Namun disebabkan kerakusan Peter Chan menjadi hamba kepada duit, maka sanggup dia buat apa sahaja.

Apa yang paling lahanat, difahamkan The Haven telah mengenakan bayaran kos penyelenggaraan atau Maintanence Fee sebanyak RM750 per unit rumah untuk sebulan menerusi Joint Management Body (JMB) dan Joint Management Committee (JMC) .

Bayangkan, kondominum mewah tu memiliki 400 unit rumah makanya setiap bulan Peter Chan ni dah makan RM 300 ribu duit pemilik kediaman.

Dan duit tu dia guna untuk apa? Semestinya Peter Chan guna untuk kerja-kerja yang menjahanamkan orang.

Lebih teruk apabila dia gunakan duit tu untuk membina sebuah Office mewah untuk kegunaan peribadi.

Selain tu, difahamkan, hampir setiap hari ada saja majlis yang dianjurkan penjilat-penjilat Peter Chan ni di sekitar kawasan The Haven. Bila dah ada event, semestinya akan bising dan mengganggu keamanan penduduk di kawasan itu. Kalau tak percaya kita ada bukti.

Selain itu, Peter Chan juga mewujudkan undang-undang bodoh tahap otak lembu terhadap pemilik kediaman di The Haven. Alang-alang nak gabungkan The Haven sebagai kediaman dan hotel sepatutnya kemudahan yang disediakan bolehlah digunakan bersama. Malangnya bukan itu yang berlaku.

Pemilik kediaman, walau setitik sekali pun tidak dibenarkan menggunakan kemudahan yang disediakan hotel. Namun penghuni hotel The Haven sememangnya menggunakan kemudahan residens di sana.

Sebagai contoh, troli hotel. Ala yang selalu digunakan untuk menghantar bagasi ke bilik-bilik tu. Pemilik kediaman memang tidak dibenarkan guna kemudahann itu. Padahal duit maintenance kemain cekik darah si Peter Chan ni kenakan.

Akan tetapi, kemudahan untuk The Haven Residence seperti kolam renang, taman permainan kanak-kanak atau gym, semuanya perlu dikongsi dengan penghuni hotel.

Ni security 8 lapis macam mana nie?

Kalau dah kemudahan pun perlu dikongsi macam mana The Haven nak maintance tahap keselematan di kondominium mewah itu.

Dia dah mintak bayaran maintenance tinggi dekat pemilik kediaman tapi dalam masa yang sama dia sengaja mencabar kesabaran mereka. Dan apa yang paling haram jadah adalah pemilik kediaman langsung tidak ada hak untuk bersuara dan menentang The Haven.

Sunday, April 2, 2017

Busuk Hati Si Peter Chan, Guna Mahkamah Sabotaj Projek Kelolaan Anak Syarikat Kerajaan Perak  



Mahkamah Tinggi Ipoh keluarkan arahan supaya projek pembinaan kelolaan anak syarikat kerajaan Perak menghentikan kerja-kerja  pembinaan serta merta.

Arahan itu dikeluarkan setelah Mahkamah Tinggi Ipoh menerima permohonan SuperBoom Project Sdn Bhd selaku syarikat pemaju The Haven.

Sekarang, Peter Chan selaku CEO The Haven dah main kotor guna mahkamah nak puaskan nafsu tamak haloba dia.

The Haven failkan kes ni di mahkamah kononnya projek pembinaan berkenaan mengakibatkan kesan negatif sekiranya ia diteruskan juga.

Memang sejenis manusia tak berhati perut. Dia tak dapat projek tu, dia cuba buat kacau bila syarikat lain nak majukan kawasan tu.

Mungkin si Peter Chan ni ingat semua tapak tanah di Perak ni dia punya. Hanya syarikat dia saja yang boleh majukan dan lakukan pembinaan.

Apabila kerajaan Perak bagi syarikat lain projek tu, makanya dia mula gelabah ayam mungkin sebab risau kondominium dia tak laku.

Apa tidaknya, harga paling murah untuk satu unit rumah adalah RM650 ribu. Jadi bila ada syarikat lain nak bina perumahan kos rendah di kawasan berhampiran, mula la dia buat kacau.

Sebelum ini, si Peter Chan tu ada upah beberapa manusia buat demonstrasi bantahan kononnya penduduk sekitar projek berkenaan bangkang ia dilaksanakan.

Siap hantar petisyen kepada Menteri Besar Perak, dan sekarang dia bawa pula ke Mahkamah Tinggi.
Memang licik permainan kotor Peter Chan ni, walaupun pemaju projek tu sebelum ini telah mendapat kelulusan oleh Datuk Bandar dan Majlis Bandaraya Ipoh untuk melaksanakan kerja-kerja pembinaan.

Namun, akibat daripada permainan kotor Peter Chan ni maka projek berkenaan terpaksa dihentikan.

Padahal, pemaju bagi projek tu, telah pun memulakan kerja pembinaan dalam menaiktaraf parit sedia ada kepada satu parit monsun di kawasan itu.

Mujurlah pemaju berkenaan bijak dan tidak mudah melatah apabila projek berkenaan disabotaj oleh Peter Chan.

Usaha gigih syarikat berkenaan mencari bahan bukti bagi menunjukkan bahawa apa yang dinyatakan Peter Chan itu semuanya hanya fitnah belaka.

Wakil dari syarikat berkenaan telah membuat kenyataan bahawa projek berkenaan tidak akan memberi kesan kepada penduduk sekitar.

Tak adenya banjir hanya kerana wujudnya projek berkenaan di kawasan Tambun tu. Peter Chan sengaja buat fitnah agar projek berkenaan dihentikan. Memang niat beliau agar penduduk sekitar membantah pembinaan itu.

Busuk sungguh hati perut si Peter Chan ni.
Menurut wakil dari pemaju itu, kerja-kerja pembinaan masih belum bermula pun lagi. Apa yang sedang dilakukan baru di peringkat permulaan. Pemaju hanya menjalankan kerja membaikpulih system perparitan sebagai persediaan apabila hujan sepanjang projek itu dilaksanakan.
Jadinya, air akan terus disalirkan ke kolam tadahan bagi mengelakkan banjir. Tetapi, itu pun dapat bantahan.

Sekiranya kerja-kerja baik pulih itu tidak dibuat atau dihentikan, memanglah terdapat kemungkinan berlakunya banjir.

Majlis Bandaraya Ipoh mesti dah semak perancangan pemaju berkenaan dan kemudian baru buat keputusan untuk meluluskan.

Memang antara perancangan pemaju untuk memperbaiki sistem saliran sebab risiko untuk berlakunya banjir ketika projek berkenaan dijalankan memang wujud.

Bagaimanapun, sekiranya langkah-langkah awal dah diambil awal-awal, jadi apa yang nak dirisaukan lagi.
Sepatutnya pembinaan projek perumahan berkenaan boleh diteruskan. Tidak ada isu besar yang berbangkit.

Tetapi disebabkan si busuk perut Peter Chan ni yang sengaja mencipta kontroversi maka ia sekaligus menyebabkan pemaju berdepan dengan penangguhan projek berkenaan.